آنچه باید قبل از خرید لیبل متال بدانید

نکات لیبل متال

برچسب های متال (Metal Barcode Label) به عنوان یک راهکار بادوام برای شناسه گذاری محصولات، تجهیزات و دارایی های مهم شناخته می شود. هنگام خرید برچسب های متال برای کسب و کار خود، همیشه مهم است که کالاها، کاربردها، شرایط محیطی و مواد لیبل پشت چسبدار را مورد بررسی قرار دهید زیرا برچسب های مختلف برای برآورده کردن الزامات کاربردی منحصر به فرد طراحی شده است. همچنین تعداد برچسب مورد نظر خود را به صورت دقیق مشخص کنید، زیرا برچسب های متال بادوام تر و تخصصی تر ممکن است هزینه واحد بالاتری داشته باشند. در اینجا برخی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد خرید لیبل های متال بدانید آورده شده است.

نکات لیبل متال

ویژگی های لیبل پشت چسبدار متال

برچسب متال که به برچسب آلومینیومی یا لیبل متالایز معروف است، از جنس آلیاژ آلومینیوم و فولاد ضد زنگ می باشد از این رو دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی می باشد از جمله:

  • لیبل چسب متال در بازه دمایی 80- تا 220+ درجه سانتی گراد را دوام می آورد.
  • در برابر مواد شوینده و حلال های شیمیایی تهاجمی مانند الکل و هگزان مقاوم است.
  • دارای چسبندگی بسیار بالایی است به طوری که بعد 24 ساعت جدا کردن از روی سطح امکان پذیر نیست.
  • برچسب متال به رنگ نقره ای است، به طوری که به آن برچسب نقره ای نیز گفته می شود. این برچسب علاوه بر خاصیت رفلکس نور بالا، کنتراست بالایی از جهت خوانش بارکد ایجاد می کند.
  • در برابر کشش و پارگی مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • در برابر تابش مستقیم نور خورشید و اشعه UV نیز دوام بالایی دارد.

کاربردهای برچسب متال

لیبل های متال با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند برای کاربری های خاصی مناسب است:

مدیریت دارایی در شرایط سخت

در صنایعی که برچسب های شناسایی در معرض شرایط محیطی سخت قرار می گیرند لیبل های متال بهترین گزینه است. برای مثال  صنایع هوا فضا، کشتی سازی و نظامی و شرکت‌هایی که در این فعال در این صنایع اغلب به برچسب‌های فلزی بادوام مانند تگ ها و برچسب‌های سفت و سخت Metalphoto روی می‌آورند تا از یکپارچگی سیستم مدیریت دارایی خود اطمینان حاصل کنند. در سایر موارد که شرایط محیطی نرمال است برچسب های گچی و شبرنگ معمولا برای اموال و دارایی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

برچسب محصولات خاص

علاوه بر اموال و دارایی ها، برچسب ها متال برای محصولاتی مورد استفاده قرار می گیرد که در معرض دمای بالا یا رطوبت بالایی قرار دارند، برای مثال دمای موتور یخچال حین کار بسیار بالا می رود، تحت این شرایط تنها برچسب های متال دوام می آورد. یا به عنوان نمونه ای دیگر از کاربردهای برچسب متالایز استفاده از آن برای لیبل گذاری پنل دم دری آیفن ها است. این پنل ها معمولا در معرض باران و برف قرار می گیرد بنابراین به برچسبی نیاز دارند که تحت این شرایط از بین نرود و همچنان اطلاعات درج شده روی آن قابل اسکن باشند.

برچسب متال برای سطوح خاص

یکی از الزامات برچسب های کاغذی و PVC تمیز بودن سطحی است که برچسب باید روی آن الصاق شود، اما برای سطوح فلزی، چرب، روغنی و آلوده تنها برچسب های متال جوابگو می باشد.

برچسب متال برای محیط های باز

اگر دارایی های تجهیزات در خارج از انبار قرار گیرند یا منتقل شوند، احتمال قرار گرفتن در معرض باران، اشعه UV، برف و دمای شدید وجود دارد. شن و ماسه و خاک نیز آلاینده‌های رایجی هستند که می‌توانند باعث آسیب، به ویژه در مناطق دارای آب و هوای خشک شوند.

پروتکل های خاص صنایع

برخی از صنایع خاص پروتکل ها و قوانین سختگیرانه ای برای شناسه گذاری محصولات اعمال می کنند، برای مثال در صنایع لوازم خانگی، تجهیزات الکترونیکی و یا صنایع نظامی از برچسب های متال به عنوان ابزاری دائمی برای شناسایی و ردیابی محصولات و دارایی ها استفاده می شوند.

خرید برچسب متال

هنگام خرید برچسب های متال، برنامه ریزی دقیق از قبل به شما درک بهتری از طرح های مختلف برچسبی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید می دهد و می توانید تعداد سفارش مورد نظر خود را با دقت بیشتری تخمین بزنید. شناسایی دارایی‌هایی که برچسب‌گذاری می‌کنید و الزامات کاربردی خاص برای هر کدام نیز به کاهش احتمال نیاز به جایگزینی برچسب‌ها به دلیل ناسازگاری یا طراحی ضعیف که الزامات قانونی را برآورده نمی‌کند، کمک می‌کند. نیازهای هر برنامه خاص می تواند بسیار متفاوت باشد.

قیمت لیبل متال

از آنجایی که برچسب متالایز از جنس آلیاژ آلومنیوم می باشد برچسب متالایز نسبت به سایر برچسب های موجود قیمت بالاتری دارد. علاوه بر این قیمت رول های برچسب متال، بر اساس تعداد در رول و ابعاد برچسب نیز متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق لیبل پشت چسبدار متال می توانید با واحد فروش دیجی بارکد تماس بگیرید.

ابعاد برچسب متال

سایز های رایج و موجود لیبل متال شامل :

  • 2 در 3 سانت سه ریفه
  • 2 در 4 سانت دو ردیفه
  • 4 در 6 تک ردیفه
  • 5 در 8 سانت تک ردیف
  • 3 در 4.5 سانت دو ردیفه
  • 5 در 5 سانت دو ردیفه
  • 8 در 100 سانت تک ردیفه
  • 95 در 125 سانت تک ردیفه

اگرچه برچسب های متال در سایز های دیگر نیز قابل سفارش است، اما این موضوع مشمول ساخت قالب جدید، هزینه و زمان می شود.

 چاپ روی لیبل متال

لیبل متال را می توان به راحتی با استفاده از لیبل پرینترهای رومیزی و صنعتی با مکانیزم انتقال حرارتی چاپ کرد. بهترین ریبون برای چاپ بارکد و سایر اطلاعات روی لیبل متال، ریبون رزین و ریبون سوپر رزین می باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای چاپ لیبل متال با ریبون رزین و سوپر رزین، باید تنظیمات فشار و دمای هد، روی درجات بالا و سرعت پایین تنظیم شود تا چاپ با کیفیت حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *